دیدگاهها

پیرامون:مدیریت،بازاریابی،مهندسی فروش ،مقالات ومطالعات

دیدگاهها

پیرامون:مدیریت،بازاریابی،مهندسی فروش ،مقالات ومطالعات

⭕️ از کتاب مدیر یک دقیقه ای

⭕️ از کتاب  مدیر یک دقیقه ای


کنث بلانچارد و اسپنسر جانسون در کتاب معروف و تاثیرگذار «مدیر یک دقیقه ای» می نویسند:


 مدیریت یک دقیقه ای از سه محور اصلی و اساسی تشکیل شده است:


 تنظیم اهداف یک دقیقه ای ، 


تشویقهای یک دقیقه ای 


و سرزنش های یک دقیقه ای.

 


پیام اصلی و بنیادین این تئوری هم چیزی نیست جز اینکه «آنهایی که از خود احساس رضایت دارند به نتایج خوبی دست می یابند.» این در حالی است که خیلی از افراد در مواجه با این مبحث پیام آن را چنین توصیف می کنند: «آنهایی که به نتایج خوبی دست می یابند از خود احساس رضایت می کنند.» اختلاف ساده و جالبی بین این دو برداشت وجود دارد که شایسته مقاله مفصلی در آینده است.

... از جمله نکات سرزنش یک دقیقه ای این است که سرزنش را با یک جمله تشویقی به پایان برسانیم. قابل ذکر است که مدیر یک دقیقه ای فقط زمانی مجاز به استفاده از سرزنش یک دقیقه ای است که اطمینان دارد فرد قادر است که کار را بهتر انجام دهد. از آن مهمتر اینکه وقتی کارمند مورد سرزنش قرار گرفت و مدیر از وی جدا شد، کارمند بجای اینکه به رفتار خود فکر کند به بدی و کاستی کاری که کرده بیندیشد. بهتر است سرزنش با یک کلام تمجیدی و تشویقی پایان یابد تا طرف مقابل به رفتار خود فکر کند نه به رفتار مدیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.